Велосипедна Покришка
Вибір велосипедних покришок
Велосипедна покришка підбирається у відповідності зі стилем їзди і залежно від особливості дорожнього покриття. Моделі з великою кількістю шипів будуть доречні при катанні на забруднених ділянках дороги, в лісі або по грунту. Любителям шосейної їзди такі екземпляри нік чого. Щоб правильно підібрати велосипедні покришки необхідно мати розуміння про їх видах і типах.
За типом протектора велосипедні покришки діляться на сліки, полуслики, грязьові моделі і зимову гуму. Сліки являють собою шини з практично повною відсутністю протектора або шипів. Такі покришки, як правило, тонкі і використовуються для комплектації шосейних велосипедів. Крім того, з появою нових способів їзди стали поширені сліки для катання в стилі «стріт». Серед переваг такої гуми слід виділити хороший накат, виключення вібрації в процесі руху по асфальтовому покриттю, низьку ступінь шуму. Серед негативних характеристик можна відзначити недостатню стійкість велосипеда з такими шинами на забруднених ділянках дороги або при їзді по пересіченій місцевості. Також до мінусів можна віднести погану амортизацію при наскоке на нерівності і камені.
Полуслики використовуються для їзди по асфальтовому або рівному ґрунтовому покриттю. Цей вид покришок поєднує в собі хороший накат і впевнену поведінку на забруднених або нерівних ділянках дороги. Найчастіше полуслики використовують для їзди в міських умовах, лісі, парку і, крім того, для катання у крос-кантрі. Серед переваг таких покришок можна виділити універсальність, хороший накат і можливість застосування для їзди по легкому бездоріжжю. Мінусом є все та ж універсальність полусликов. Подібні покришки не володіють повною мірою характеристиками спеціалізованої гуми для шосейної їзди або катання по бездоріжжю.
Основною областю застосування грязьовий гуми є їзда по важкопрохідним і розбитим дорогам. Такі покришки за рахунок потужного малюнка протектора забезпечують відмінне зчеплення з покриттям і допомагають утримати велосипед в самих екстрених ситуаціях. Найбільше поширення вони одержали в даунхиле, дерте та інших споріднених велосипедних дисциплінах. Крім того, ці покришки часто знаходять застосування в стріті. Серед переваг даного типу гуми можна виділити чудові характеристики для їзди по бездоріжжю, хорошу амортизацію при механічному впливі. Серед мінусів цих покришок не дуже хороший накат, швидкий знос протектора і висока ступінь шуму при їзді по асфальтовому покриттю.
Зимові шини використовуються для катання в холодну пору року. Серед переваг такої гуми хороша контрольованість велосипеда під час їзди по засніжених дорогах або льоду. Мінусами є незадовільний накат, швидкий знос і високий рівень гула при катанні по асфальту.
Інтернет магазин viper-super-plus пропонує любителям велосипедної їзди покришки «RALSON». Модельний ряд цього виробника представлений гумою для самих різних видів катання. В наших магазинах кожен споживач зможе знайти сліки «RALSON» для їзди на шосейних велосипедах, а також полуслики і моделі з потужним протектором для гірських велосипедів і катання по грунтових дорогах. Значна частина зразків знаходиться в ціновому діапазоні від 250 до 700 гривень і є доступною для більшості любителів велосипедної їзди.
Компанія «RALSON» представлена в магазині viper-super-plus.com.ua моделями покришок для комплектації велосипедів типу BMX, а також одним зразком для дитячих велосипедів. Детальніше слід зупинитися на моделі Schwalbe MOW JOE PERFORMANCE 20x2.00. Ця покришка ідеально підійде для участі у змаганнях з велосипедного мотокросу. Її габарити складають 20" на 2". Це швидка шина для участі в гонках BMX, крім того, вона відмінно показує себе на дугах. MOW JOE PERFORMANCE — це легка гума з кевларовим кордом. Її вага становить всього 450 грам. При цьому покришка здатна витримати навантаження до 85 кг. Гумова суміш виготовлена з ORC. OFFROAD RACING COMPOUND — надійний спеціалізований матеріал, призначений для виготовлення покришок для їзди по бездоріжжю.
- 550 ₴В наявностіR4154
Як вибрати камери і покришки для велосипедів
Види протектора
Покришки відрізняються між собою особливостями протектора – тривимірного зображення на її зовнішній стороні.
Грунтозацепи – скоси та виступи протектора покришки, що перешкоджають ковзанню колеса по поверхні. Вони забезпечують підвищений рівень зчеплення на складних ділянках дороги, тобто покращують ходові і гальмівні якості покришки.
Протектор визначає надійність зчеплення з дорожнім покриттям. Слід зазначити, що чим більше зчеплення, тим більше зусиль треба докласти велосипедисту, щоб розвинути потрібну швидкість.
Основні види протекторів.
Слік – має практично гладку поверхню. Призначений для сухого і рівного асфальту, де є хороший накат, але непридатний для будь-якого іншого покриття. Оптимальний варіант для шосейного велосипеда.
Високий протектор (до 10 мм) – має велику кількість грунтозацепов. Призначений для їзди по бездоріжжю (у тому числі піску, бруду, щебеню і т. д.) де забезпечує максимальну прохідність, але видає гул і взагалі малоефективний при русі по асфальту (невисокий накат). Добре підійде для даунхілу і дертджампинга.
Полуслік – компромісний варіант між двома попередніми видами шин, так як в центрі він гладкий, а з боків має грунтозацепи. Призначений для більшості видів дорожнього покриття. Видає невеликий гул при їзді по асфальту і застосовується в основному для велосипедів крос-кантрі.
Грязьовий протектор – відрізняється дуже високим грунтозацепом (понад 10 мм), зовнішнім виглядом нагадує голки. Призначений для снігу і бруду. Не використовується для інших поверхонь.
Матеріал
Покришки виготовляються з гуми або компаунда. Компаунд проводиться на основі мономерів і полімерів. Він дешевший у виробництві, ніж гума, але за своїми характеристиками перевершує її.
Для того, щоб визначити з якого матеріалу виготовлена покришка, необхідно провести по ній сухим пальцем – резина за ним потягнеться, а компаунд – ні.
Корд
Корд – силовий каркас гуми, що сприймає тиск повітря. Слід звернути увагу на щільність плетіння корду, яка позначається числом TPI (EPI) – кількість ниток на дюйм. Цей показник варіюється в межах від 27 до 170.
Покришки з низьким числом TPI більш міцні і стійкі до зносу, однак, і більш важкі. Покришки з високим числом TPI – мають меншу вагу і забезпечують відмінне зчеплення з дорогою, проте їх вартість вище.
Має значення і матеріал корду:
- металевий корд – відрізняє міцність і масивність. Такі покришки стійкі до проколів. Застосовуються у фрірайді, даунхіллі, стріті, крос-кантрі;
- кевларовий корд – менш міцний, має меншу вагу і більш зручний в ремонті колеса (покришку простіше зняти з обода). Такі покришки використовуються в шосейних велосипедах.
Борту покришки
Gumwall – корд покритий товстим шаром гуми. Щільність корду невелика. Такі покришки мають низьку вартість, велику вагу, стійкі до зносу. Застосовується в велосипедах для туризму і міської їзди.
Skinwall – корд покритий гумовою плівкою. Щільність корду висока. Покришка легко може бути пошкоджена каменем, склом або арматурою. Застосовується в гоночних, шосейних велосипедах.
Призначення
МТВ (фрірайд/даунхіл) – відрізняються високими шипами і вираженим малюнком протектора, що забезпечує хороше зчеплення з поверхнею. Такі покришки застосовуються при їзді на кам'янистих трасах, гірських схилах і т. д. Недолік – порівняно швидкий знос. Покришки для фрірайду і даунхила мають ширину від 2.5 до 3 дюймів.
BMX – характеризуються підвищеною жорсткістю гуми і значним заходом протектора за боковину. Ці покришки найбільш стійкі до ударів і іншим механічних впливів. Ширина 2-2.4 дюйма.
Шосе – легкі, вузькі і тонкі покришки з сликовым протектором. Такі покришки забезпечують високу динаміку, відмінний накат і зчеплення на поворотах. Найкращий варіант для тренувань і гонок. Ширина – 0.7-1 дюйм.
Дорожні – відрізняються від попередніх більшою шириною (1.3-1.4 дюймів), що підвищує комфорт при їзді. Ще одна перевага дорожніх покришок – стійкість до проколів. Забезпечують непогану швидкість.
Міські – за рахунок ширини (1-2 дюймів) більш стійкі, ніж дорожні, проте на них можна розвинути аналогічну швидкість. Мають полусликовый протектор, що дозволяє впевнено себе почувати при їзді по бруду і легкому бездоріжжю. Захищені від проколів битим склом, колючками і т. д.
Крос-кантрі – полусликовые покришки шириною в межах 1.8-2.4 дюйма. Відмінно підійдуть для їзди по гірській місцевості, бездоріжжю, бруду, грунті з корінням.
Типорозмір
Діаметр
20 дюймів – велосипеди BMX, дитячі розкладні велосипеди;
24 дюймів – підліткові велосипеди;
26 дюймів – MTB, міські велосипеди і круїзери;
27 дюймів – шосейні велосипеди;
28 дюймів – дорожні і гібридні велосипеди;
29 дюймів – новий стандарт коліс MTB.
Ширина і жорсткість
Слід зазначити, що на вузькій покришці можна легше розвинути велику швидкість,а більш широкі шини забезпечують краще зчеплення з дорогою. Для гоночних велосипедів оптимальним варіантом стануть вузькі покришки, а для агресивної їзди по складних поверхнях підійдуть більш широкі покришки.
М'які покришки володіють хорошим зчепленням з поверхнею, але менш стійкі до зносу. Жорсткі покришки відрізняються гарним накатом, але мають гірші показники зчеплення.